sobota, 1 października 2016

"Zostań, jeśli kochasz"

    Książka opowiada o dziewczynie, która uczestniczyła w wypadku samochodowym wraz ze swoim bratem oraz rodzicami. Cała powieść jest pisana z perspektywy nastolatki, która doznała tzw. OOBE. Podczas odwiedzin jej znajomych i chłopaka dowiadujemy się o przeszłości bohaterki, która przemieszczając się po szpitalnym korytarzu rozmyśla nad swoim życiem. Los stawia ją przed trudną decyzją - odejść razem z rodzicami czy zostać i żyć wraz z bratem. Resztę musicie dowiedzieć się sami ją czytając :)
   A teraz kilka słów ode mnie: Uważam, że książka oddaje dużo emocji i zmusza czytelnika do refleksji na temat życia. Bardzo podobało się to dzieło Gayle Forman i uważam, że jest warte przeczytania. Mnie samą bardzo poruszyła i z każdą kolejną stroną byłam coraz bardziej ciekawa punktu kulminacyjnego. Jeżeli lubicie miłosne historie trzymające w napięciu to bardzo polecam sięgnąć po tą lekturę. Ja sama oceniam ją na: 8/10
  
   A teraz kilka cytatów z książki:

"Przed "później" jest "teraz", którym należy się zająć."


"To nie zależy od doktorów. Nie zależny od nieobecnych aniołów. Nie zależy nawet od Boga, który jeśli istnieje, nie przebywa akurat w okolicy. To zależny ode mnie."


"Dni mogą trwać dwadzieścia cztery godziny, ale czasami wydaje mi się, że przejście jednego jest równie niemożliwe jak zdobycie Everest."










1 komentarz: